Aktualności

O Instytucie

Misja i Władze

HR Excellence

Studia doktoranckie

Szkoły doktorskie

Stopnie naukowe

Działalność naukowa

Oferta Instytutu

MCB

Wydawnictwa

Biblioteka

Centrum Konferencyjne

Użyteczne linki

Pracownicy

Galeria

Dla mediów

Kontakt

Pomoc

Biblioteka
  • Main-Slider-PL-03
  • Main-Slider-PL-02
  • Main-Slider-PL-09
  • Main-Slider-PL-10
  • Main-Slider-PL-04
  • Main-Slider-PL-12
  • Main-Slider-PL-20
  • Main-Slider-PL-14
  • Main-Slider-PL-05
  • Main-Slider-PL-15
  • Main-Slider-PL-07
  • Main-Slider-PL-01
  • Main-Slider-PL-08
  • Main-Slider-PL-06
  • Main-Slider-PL-16
  • Main-Slider-PL-13
  • Main-Slider-PL-18
  • Main-Slider-PL-19
home 001 24px kontakt 001 24px  mail 004 24px bip text   

Studia Doktoranckie

EU flag Erasmus vect POS

Karta Erasmus+ dla Szkolnictwa Wyższego

 

W październiku 2018 roku, Komisja  Europejska przyznała IBIB PAN otrzymala „Kartę Erasmus dla szkolnictwa wyższego 2014-2020”. Dzięki temu studenci i pracownicy Instytutu  mogą  uczestniczyć w programie Erasmus+

 

O programie Erasmus+

Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata 2014-2020.  Erasmus+ opiera się na osiągnięciach europejskich programów edukacyjnych i jest wynikiem połączenia europejskich inicjatyw realizowanych przez Komisję Europejską w latach 2007-2013 „Uczenie się przez całe życie”, programu „Młodzież w działaniu”, Erasmus Mundus, Tempus, Alfa, Edulink, oraz programów współpracy z krajami uprzemysłowionymi w dziedzinie szkolnictwa wyższego.

Erasmus+ ma silny wymiar międzynarodowy (tj. współpracę z krajami partnerskimi) przede wszystkim w dziedzinie szkolnictwa wyższego i młodzieży.
W dziedzinie szkolnictwa wyższego w ramach programu Erasmus+ wspierane są następujące główne akcje ukierunkowane na współpracę z krajami partnerskimi:
• międzynarodowa mobilność poszczególnych osób w celu uzyskania punktów zaliczeniowych oraz wspólne studia magisterskie Erasmus Mundus (w ramach Akcji 1) promujące mobilność osób uczących się i kadry z krajów partnerskich i wyjazdy do tych krajów;
• projekty z zakresu budowania potencjału w szkolnictwie wyższym (w ramach Akcji 2) promujące współpracę i partnerstwa, które mają wpływ na modernizację i umiędzynarodowienie instytucji i systemów szkolnictwa wyższego w krajach partnerskich, ze szczególnym uwzględnieniem krajów partnerskich sąsiadujących z UE.

W odniesieniu do młodzieży w ramach Erasmus+ wspiera się m.inn. mobilność osób młodych i osób pracujących z młodzieżą (w ramach Akcji 1) promującą wymianę młodzieży oraz mobilność osób pracujących z młodzieżą we współpracy z krajami partnerskim sąsiadującymi z UE.

Z programu Erasmus + finansowane są m.in. wyjazdy szkoleniowo-edukacyjne studentów, w tym doktorantów, oraz pracowników z uprawnionych instytucji do wielu krajów na świecie. Program umożliwia także przyjmowanie studentów, w tym doktorantów, oraz pracowników z jednostek z innych krajów w celach szkoleniowo-edukacyjnych.

Szczegółowe informacje na temat programu:

http://erasmusplus.org.pl/o-programie/


http://erasmusplus.org.pl/szkolnictwo-wyzsze/ 

 

 

 

Aktualnosci Informacje Tematy Rekrutacja Dokumenty copy Kontakt copy

[empty]kontakt


 Instytut Biocybernetyki i Inżynierii Biomedycznej im. Macieja Nałęcza  PAN - Lider projektu



Prof. dr hab inż. Andrzej Chwojnowski



Kierownik Studiów Doktoranckich IBIB PAN- Kierownik Projektu

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 22 592 59 59


Dr inż. Magdalena Antosiak-Iwańska

 

Administrator Projektu


Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 22 592 59 78


Mgr Renata Wrońska

 

Administrator Finansowy Projektu


Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 22 592 59 65

     
Instytut Podstawowych Problemów Techniki Polskiej PAN – Partner Projektu



Dr hab. inż Tomasz Szolc

 

Kierownik Studiów Doktoranckich IPPT PAN

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 tel. 22 826 12 81 wew.319


Piotr Słomiński

 



Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

22 826 25 22
     

Instytut Medycyny Doświadczalnej i Klinicznej im. M. Mossakowskiego PAN – Partner Projektu



Dr hab. n. med. Joanna Sypecka


Kierownik Studiów Doktoranckich IMDiK
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 22 608 65 08


Dr hab. Dorota Makarewicz
 

Mediator
 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 22 60 86 490


 Mgr inż. Aleksandra Bilmin


Sekretariat SD IMDiK PAN
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 22 60 86 453

 

 

Aktualnosci Informacje Tematy Rekrutacja Dokumenty copy Kontakt copy

 logoPOwer 3Da


 

Zakończono nabór uzupełniający do projektu POWER Och!DOK

Lista osób zakwalifikowanych do Projektu

 


Aktualnosci Informacje Tematy Rekrutacja Dokumenty copy Kontakt copy

 

 Tematyka interdyscyplinarnych studiów doktoranckich dotyczy następujących obszarów badawczych:

  1. Analiza mechanizmów biologicznych na poziomie molekularnym
  2. Patomechanizmy i diagnostyka chorób cywilizacyjnych i neurodegeneracyjnych
  3. Diagnostyka ultrasonograficzna
  4. Biomedyczne strategie terapeutyczne
  5. Terapie regeneracyjne/poprawa jakości życia

Proponowane tematy rozpraw doktorskich

 

 

Aktualnosci Informacje Tematy Rekrutacja Dokumenty copy Kontakt copy
 


Harmonogram zajęć Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich PO WER Och!DOK

semestr zimowy  w roku 2019/2020 

 

Dla Studentów Projektu Och!DOK przewidziane są następujące zajęcia:

 •WYKŁADY obowiązkowe:

1. Podstawy bioinformatyki cz.2, w liczbie 30 godzin, których organizatorem jest IPPT - w poniedziałki od 7.10.2019 do 10.02.20 w godz. 14:00-15:45

2. Metodyka badań naukowych w liczbie 10 godzin, których organizatorem jest IMDiK -we wtorki od 8.10.19 do 12.11.19 w godz. 14:00-15:45

3. Metodyka badań naukowych w liczbie 10 godzin, których organizatorem jest IPPT - we wtorki od 19.12.19 do 17.12.19 w godz. 14:00-15:45 AULA im. W.Olszaka II piętro

oraz

• LABORATORIA obowiązkowe:

1. Biomateriały w naukach medycznych w liczbie 2 godzin, których organizatorem jest IBIB
Rozpoczynają się w dniu 8.10, o godzinie 11.00
prowadzący: dr inż. Ewa Łukowska, dr inż. Cezary Wojciechowski
Zbiórka w budynku IBIB PAN,  na parterze w holu głównym przy recepcji

2. Biomateriały w naukach medycznych w liczbie 3 godzin, których organizatorem jest IMDiK
Rozpoczynają się w dniu 29.10, o godz. 10, odbywać się będą w pracowni B-3-18 (III piętro, Zakład Neurobiologii Naprawczej),
prowadzący dr hab. Joanna Sypecka/mgr Justyna Janowska).

4. Biomateriały w naukach medycznych w liczbie 5 godzin, których organizatorem jest IPPT
Rozpoczynają się w dniu 22.10, o godzinie 9.00,
Zbiórka w budynku IPPT PAN, na III piętrze przed  salą seminaryjną (na wprost wyjścia z windy)

3. Podstawy biochemii, w liczbie  5 godzin, których organizatorem jest IMDiK
Rozpoczynają się w dniu 22.10, o godzinie 9.00,
odbywać się będą w pracowni C-124 (parter, Pracownia Biologii Molekularnej),
prowadzący Prof. Barbara Zabłocka/dr. Małgorzata Beręsewicz-Haller

4. Podstawy biochemii w liczbie 5 godzin, których organizatorem jest IBIB
Rozpoczynają się w dniu 8.10, o godzinie 9.00
prowadzący: dr inż. Marcin Urbanowicz
Zbiórka w budynku IBIB PAN,  na parterze w holu głównym przy recepcji

5. Obrazowanie narządów metodą MRI w liczbie 3 godzin, których organizatorem jest CNS_Lab

Zajęcia rozpoczynają się w dniu 14.01.2020, o godzinie 9.00 wykładem wprowadzającym prof. P. Bogorodzkiego w Auli IBIB PAN
ul. Ks. Trojdena 4

Wykład ten stanowi integralną część ćwiczeń (wprowadzenie merytoryczne), zatem obecność dla wszystkich uczestników ze wszystkich grup jest obowiązkowa.

HARMONOGRAM ZAJĘĆ DLA POSZCZEGÓLNYCH GRUP:

15.01.2020 10:00 - 13:00 Laboratorium  grupa I
15.01.2020 13:00 - 16:00 Laboratorium  grupa II
16.01.2020 10:00 - 13:00 Laboratorium  grupa III
16.01.2020 13:00 - 16:00 Laboratorium  grupa IV
17.01.2020 10:00 - 13:00 Laboratorium  grupa V

 


  Zajęcia rozpoczynają się od poniedziałku 7 października 2019 roku

Wykłady prowadzone będą w: PONIEDZIAŁKI oraz WTORKI w godz.: 14:00-15:45

 Laboratoria prowadzone będą we WTORKI w godz.: 9:00-13:00

Harmonogram zajęć w CNS_Lab przedstawiony zostanie w późniejszym terminie.

 Harmonogram szczegółowy

 Podział na GRUPY Laboratoryjne


 Szkoła Letnia - Podsumowanie

W dniach 12 - 14 czerwca 2019 r. doktoranci uczestniczyli w Pierwszej Szkole Letniej pt. "Jakość w badaniach naukowych i pracach rozwojowych – standardy, normy i certyfikaty jakości”. Organizatorem Szkoły był Instytut Medycyny Doświadczalnej i Klinicznej im. M. Mossakowskiego PAN. Wydarzenie zostało sfinansowane ze środków projektu Och!Dok (POWR.03.02.00-00-1028/17-00), odbyło się w siedzibie IMDiK PAN, w Warszawie, przy ul. Pawińskiego 5. Miało ono formę konferencji naukowej, podczas której uczestnicy wysłuchali serii 1,5 godzinnych wykładów dotyczących różnych aspektów związanych z zapewnieniem jakości w badaniach B+R takich jak: GCP, GLP, GMP, certyfikaty jakości ISO w badaniach klinicznych, normy w badaniach biomateriałów, warunki dopuszczenia do obrotu wyrobów medycznych. Ponadto zdobyli wiedzę zakresu interpretacji typów badań klinicznych i różnic między wymogami jakościowymi w badaniach podstawowych i badań z bardziej zaawansowanych w poziomów gotowości technologicznej TRL. Wykładowcami byli przedstawiciele sektora B+R m.in. MTZ Clinical Research Sp. z o.o., Parexel Sp. z o.o., Agencji Oceny Technologii Medycznej i Taryfikacji, Regionalnego Centrum Krwiodawstwa w Radomiu a także naukowcy z instytutów partnerskich projektu.
Doktoranci uczestniczyli także w dyskusji z zaproszonymi gośćmi. Wyniki ich dotychczasowych prac badawczych realizowanych w ramach projektu Och!Dok zostały także zaprezentowane w formie plakatów w trakcie 3 sesji plakatowych.

Plan prezentacji podczas Sesji plakatowej/poster sesion


Sesja Egzaminacyjna

ZMIANA FORMY ZALICZANIA EGZAMINU Podstaw Bioinformatyki

Pragnę poinformować, iż prof. Bogdan Kaźmierczak po rozmowie z reprezentantami doktorantów zmienił formę zaliczenia  wykładu na korespondencyjny, podobnie jak ma to miejsce w przypadku pozostałych bloków.

 

Językiem obowiązującym na egzaminach jest język polski.

 

 tytuł wykładu  forma egzaminu termin
przesłania zagadnień
termin
przesłania odpowiedzi
Podstawy Inżynierii Biomedycznej cz. 1        egzamin w formie odpowiedzi korespondencyjnej
na zagadnienia wysłane przez wykładowców pocztą elektroniczną
7 czerwca 2019 do 15 lipca 2019
Metodyka Badań Naukowych egzamin w formie odpowiedzi korespondencyjnej
na zagadnienia wysłane przez wykładowców pocztą elektroniczną
4 czerwca 2019 do 15 lipca 2019
Podstawy Bioinformatyki egzamin w formie odpowiedzi korespondencyjnej
na zagadnienia wysłane przez wykładowców pocztą elektroniczną
do 15 lipca 2019

 Warunki

Do egzaminu nie będą dopuszczone osoby których frekwencja na wykładach wynosiła ≤ 60%

Studenci, którzy dołączyli do projektu na wyższym niż pierwszy rok studiów, mają możliwość uwzględnienia dotychczasowego, zaliczonego programu nauczania po zgłoszeniu tego faktu wykładowcy.

Możliwość zaliczenia wykładu i przepisania zdobytych wcześniej punktów ECTS ma kierownik  SD w rodzimej jednostce

Nie dopuszcza się przenoszenia punktów ECTS w przypadku, gdy tematyka prowadzonych wykładów zbieżna jest z wykładami odbytymi podczas nauki na studiach drugiego stopnia.


Szkoła Letnia

W terminie 12-14 czerwca 2019 roku zaplanowana została pierwsza Szkoła Letnia pt. "Jakość w badaniach naukowych i pracach rozwojowych – standardy normy i certyfikaty jakości”

Szkoła letnia będzie miała formę konferencji naukowej, podczas której uczestnicy wysłuchają serii wykładów oraz będą prezentować wyniki swoich prac podczas sesji plakatowych.

Organizatorem jest Instytut Medycyny Doświadczalnej i Klinicznej im. M. Mossakowskiego PAN

Zgodnie z regulaminem, Sesja Plakatowa jest obowiązkowa dla wszystkich uczestników projektu POWER Och!DOK.
Rada Programowa projektu ustaliła, że:

  • Studenci, którzy przystąpili do programu w marcu i w związku z tym nie wykonali jeszcze badań, których wyniki można zaprezentować, prezentują na plakacie wnioski z przeglądu literaturowego, będące podstawą do sformułowania hipotezy badawczej
  • Plakaty powinny być przygotowane w języku angielskim, natomiast dyskusja prowadzona będzie w języku polskim
  • Plakaty powinny zawierać informację o Projekcie POWER Och!DOK np w formie stopki (szablony oraz logotypy do pobrania w zakładce "dokumenty")
  • Obowiązujący, maksymalny, format plakatu to wymiar A1 w pionie, w przypadku konieczności przygotowania innego wymiaru należy, do 4. czerwca, zgłosić tę informację kierownikowi SD rodzimej jednostki w celu poinformowania organizatorów

 Agenda Szkoły Letniej - Jakość w badaniach naukowych i pracach rozwojowych – standardy normy i certyfikaty jakości

Udział w szkole letniej traktowany jest jak sprawozdanie semestralne, ale nie zwalnia od przedłożenia sprawozdania w formie pisemnej
Nieobecności podczas szkoły letniej będą uwzględniane indywidualnie przez Radę Programową na wniosek skierowany przez studenta do Kierownika SD w jednostce macierzystej


  Zgodnie z regulaminem Uczestnika projektu POWER Och!DOK § 7pkt.5

„Uczestniczka/k Projektu Och!DOK zobowiązana/y jest do złożenia co semestr Kierownikowi SD jednostki macierzystej sprawozdania (wg szablonu) z postępu prac wraz z wykazem publikacji, wystąpień konferencyjnych, udziału w kursach itd. Sprawozdanie powinno być zatwierdzane przez opiekuna/promotora. Nieprzekraczalne terminy złożenia sprawozdań to 20 marca i 20 września (lub ostatni dzień roboczy poprzedzający te terminy). Kopie sprawozdań Kierownicy SD przekazują Kierownikowi Projektu Och!Dok w pierwszym roboczym dniu po ww. terminach.”

Szablon dostępny w zakładce "dokumenty"


Rada Programowa Projektu POWER Och!DOK ustanowiła Harmonogram zajęć na semestr letni w roku 2019 Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich

  Zajęcia rozpoczynają się od poniedziałku 25 lutego 2019 roku

  Wykłady prowadzone będą w: PONIEDZIAŁKI w godz.: 15:00-16:45

                                           oraz

                                           WTORKI w godz. 8:30 - 12:45

szczegółowy Plan Zajęć poniżej

Plan Zajęć   opublikowany dnia 14 lutego 2019

Plan wykładów Podstawy bioinformatyki

 


Szczegółowy przebieg rekrutacji dostępny jest na stronie programu:

 http://ibib.waw.pl/pl/studia-doktoranckie/power-ochdok-pol/70-studia-doktoranckie/686-power-ochdok-rekrutacja

 Dziękujemy za zgłoszenie problemów,  załączamy poprawioną listę artykułów.

Lista artykułów do przygotowania prezentacji na rozmowę rekrutacyjną

 

MENU

POWER Och!DOK

HR Excellence


Instytut Biocybernetyki i Inżynierii Biomedycznej im. Macieja Nałęcza PAN, ul. Ks. Trojdena 4, 02-109 Warszawa
E-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; Telefon: (+48) 22 592 59 00; Fax: (+48) 22 659 70 30
Copyright(c) 2016 IBIB PAN
Wszelkie prawa zastrzeżone

-->