KONSULTACJE w zakresie zajęć z Bioanalityki
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych na zgłaszanie się do wzięcia udziału w cyklu zajęć (teoretycznych i praktycznych z zakresu bioanalityki.
Teoria:
Seria spotkań z bioanalityki będzie obejmować tematykę kluczową dla zrozumienia podstaw pomiarów metodami elektrochemicznymi oraz wybranymi spektroskopowymi w bioanalizie próbek różnego typu. Zajęcia będą obejmowały następujące zagadnienia:
• Podstawy bioanalityki
• Projektowanie narzędzi analitycznych
• Wybrane metody elektrochemiczne
• Wybrane metody optyczne
• Spektroskopia jako narzędzie analizy próbek.
Zajęcia praktyczne - laboratoryjne:
Praktyczna część konsultacji pozwoli uczestnikom na trening umiejętności praktycznych z wykorzystaniem technik takich jak:
• Potencjometria bezpośrednia
• Techniki woltamperometryczne
• Powierzchniowy rezonans plazmonowy - Surface plasmon resonance (SPR)
• Spektroskopia impedancyjna
Terminarz zajęć:
Konsultacje teoretyczne będą prowadzone w dniach 4, 5, 7, 8 grudnia 2023 r. w godzinach 8:00-12:45 oraz 11 grudnia 2023 r. w godzinach 8:00-11:15
Możliwość umówienia na Laboratoria: w dniach 12, 14, 15 grudnia 2023 r. w godzinach 8:00-12:45
Kontakt w sprawie zajęć: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
KONSULTACJE z pozyskiwania funduszy na projekty badawczo- naukowe
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych na zgłaszanie się do wzięcia udziału konsultacjach w zakresie aplikowania o fundusze na projekty badawczo - naukowe
Celem konsultacji jest przekazanie praktycznej wiedzy potrzebnej przy aplikowaniu oraz realizacji projektów finansowanych przez różne Instytucje Finansujące.
W ramach konsultacji oferujemy m. inn.:
- omówienie narzędzi do poszukiwania konkursów,
- zasady opracowania dokumentacji aplikacyjnej,
- zasady opracowywania budżetu projektu.
Podczas konsultacji będzie można uzyskać odpowiedzi na pytania związane z indywidualnymi potrzebami.
Program będzie korygowany wedle zapotrzebowania zgłaszanego przez uczestników.
Na Konsultacje zapraszamy w terminie od 30 listopada do 7 grudnia w godzinach od 9.30 do 15.00.
Kontakt w sprawie zajęć: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Od dnia 22 listopada br. rozpoczynają się zajęcia z Bioinformatyki - Laboratorium.
Zajęcia prowadzone będą w formie on line.
W załączniku szczegółowy harmonogram wraz z podziałem na grupy.
Szanowni Państwo,
Informujemy iż w związku z dostępnością miejsc ogłaszamy dodatkowy nabór do Projektu POWER Och!DOK.
Szczegóły w zakładce REKRUTACJA
Zajęcia
W dniu 5 listopada br., o godz. 13:00 za pomocą platformy Whereby będą transmitowane Ćwiczenia z Bioanalityki.
Podczas transmisji bedzie możliwość zadawania prowadzącym pytań w czasie rzeczywistym.
Trzecia Szkoła Letnia
W terminie 27-30 września 2021 roku zaplanowana została trzecia Szkoła Letnia pt. "Budowanie profesjonalnego wizerunku naukowca”
Szkoła letnia będzie prowadzone w trybie hybrydowym:
27.09 (zajęcia zdalne – wykłady – 8h):
9.00 - 10.30
10.45-12.15
Długa przerwa
16.00-17.30
17.45-19.15
28.09 - dzień wolny
29.08 - sesja plakatowa (forma stacjonarna)
Prezentacja wyników swoich prac w godzinach 10:00 - 14:00
Plakaty można rozwieszać od godz. 9:00
Sesja Plakatowa odbywać się będzie w gmachu IPPT PAN, w holu na parterze
30.09 (zajęcia stacjonarne – warsztaty – 8h)
9.00-10.30
10.40-11.55
12.05 -13.35
13.45-15.15
Istotne zagadnienie planowane do omówienia w trakcie zajęć:
Wizerunek w kontekście kontaktów w różnych środowiskach:
- w środowisku naukowym (kontakt z naukowcami, współpraca badawcza, wystąpienia na konferencjach);
- w działalności dydaktycznej (kontakt ze studentami);
- w biznesie (kontakt z inwestorami, zleceniodawcami, odbiorcami projektów);
- w instytucjach (kontakt z władzami i instytucjami zewnętrznymi_;
- w przestrzeni publicznej (kontakt z mediami, wystąpienia popularyzujące naukę).
Wizerunek w wymiarze etycznym
- Uniwersalne zasady i wartości etyczne w pracy naukowej;
- Dobre praktyki w badaniach naukowych (Praktyki dotyczące postępowania z danymi naukowymi, praktyki dotyczące procedur badawczych, praktyki autorskie i wydawnicze, praktyki dotyczące recenzowania i opiniowania, praktyki dotyczące formowania młodej kadry, praktyki dotyczące relacji ze społeczeństwem, unikanie konfliktu interesów).
Organizatorem szkoły jest Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN
Zgodnie z regulaminem, Sesja Plakatowa jest obowiązkowa dla wszystkich uczestników projektu POWER Och!DOK.
- Plakaty powinny być przygotowane w języku angielskim, natomiast dyskusja prowadzona będzie w języku polskim
- Plakaty powinny zawierać informację o Projekcie POWER Och!DOK (szablony oraz logotypy do pobrania w zakładce "dokumenty")
- Preferowany rozmiar plakatu: wys.95 cm, szer. 65 cm lub, maksymalny, format plakatu to format A0 (119 cm wysokości i 84 cm szerokości) w pionie
Agenda drugiej Szkoły Letniej -Budowanie profesjonalnego wizerunku naukowca
Udział w szkole letniej traktowany jest jak sprawozdanie semestralne, ale nie zwalnia od przedłożenia sprawozdania w formie pisemnej
Nieobecności podczas szkoły letniej będą uwzględniane indywidualnie przez Radę Programową na wniosek skierowany przez studenta do Kierownika SD w jednostce macierzystej
Zajęcia w ramach Och!DOK w semetrze piątym
Wdniu 22 czerwca, na godz. 10 za pomocą platformy Webex będą transmitowane Ćwiczenia z Bioanalityki.
Podczas transmisji bedzie możliwość zadawania prowadzącym pytań w czasie rzeczywistym. Zajęcia (wprowadzenie oraz ćwiczenia) będą prowadzone w języku angielskim.
Zajęcia planowane w ramach Och!DOK w semetrze piątym
Tytuł wykładu | liczba godzin | organizator | termin | |||||||
Propedeutyka medycyny cz.2 | 30 | IMDiK | po 15.10.2020 | wtorek w godz. 9:30- 11:00 |
||||||
Obrazowanie narządów metodą MRI | 15 | IBIB | 16, 23, 30.10.2020 6, 13.11.2020 |
Piątek w godz. 9:00- 11:45 |
||||||
Podstawy biochemii | 15 | IMDiK | od 19 stycznia 2021 | wtorek w godz. 9:30- 11:00 |
Wszystkie Wykłady prowadzone będą, wzorem poprzedniego semestru w formie on-line
W Semestrze piątym planowane są również Laboratoria fakultatywne, przeniesione z semestru czwartego.
Tytuł zajęć | liczba godzin | organizator | termin | |||||||
Wprowadzenie do technik bioanalitycznych | 40 | IBIB | ||||||||
Wprowadzenie do technik bioanalitycznych | 35 | IMDiK | Listopad/grudzień | |||||||
Narzędzia informatyczne w naukach biomedycznych | 75 | IPPT | VI semestr |
Druga Szkoła Letnia
W terminie 16-18 września 2020 roku zaplanowana została druga Szkoła Letnia pt. "Od laboratorium do przemysłu”
Szkoła letnia będzie miała formę konferencji naukowej, podczas której uczestnicy wysłuchają serii wykładów prowadzonych w formie on-line oraz będą prezentować wyniki swoich prac podczas sesji plakatowej.
Organizatorem szkoły jest Instytut Biocybernetyki i Inżynierii Biomedycznej im. Macieja Nałęcza PAN
Sesja Plakatowa odbywać się będzie w gmachu IBIB PAN, w sali wystawowej na parterze, ul. Ks. Trojdena 4
Zgodnie z regulaminem, Sesja Plakatowa jest obowiązkowa dla wszystkich uczestników projektu POWER Och!DOK.
Rada Programowa projektu ustaliła, że:
- Studenci, którzy przystąpili do programu w kwietniu i w związku z tym nie wykonali jeszcze badań, których wyniki można zaprezentować, prezentują na plakacie wnioski z przeglądu literaturowego, będące podstawą do sformułowania hipotezy badawczej
- Plakaty powinny być przygotowane w języku angielskim, natomiast dyskusja prowadzona będzie w języku polskim
- Plakaty powinny zawierać informację o Projekcie POWER Och!DOK (szablony oraz logotypy do pobrania w zakładce "dokumenty")
- Preferowany rozmiar plakatu: wys.95 cm, szer. 65 cm lub, maksymalny, format plakatu to format A0 (119 cm wysokości i 84 cm szerokości) w pionie
Agenda drugiej Szkoły Letniej -Od laboratorium do przemysłu
Udział w szkole letniej traktowany jest jak sprawozdanie semestralne, ale nie zwalnia od przedłożenia sprawozdania w formie pisemnej
Nieobecności podczas szkoły letniej będą uwzględniane indywidualnie przez Radę Programową na wniosek skierowany przez studenta do Kierownika SD w jednostce macierzystej
W związku z utrzymującymi się ograniczeniami decyzja Rady Programowej oraz Komitetu Strującego Projekti Och!DOK zaplanowane na 4 semestr zajęcia laboratoryjne oraz szkoła Letnia zostają przeniesione na semestr 5.
Kierownik Projektu POWER Och!DOK zawiesza zajęcia dydaktyczne
Harmonogram zajęć Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich PO WER Och!DOK
Semestr 4 letni w roku 2019/2020
UWAGA!
ZMIANA TERMINU WYKŁADU Z Podstaw Inżynierii Biomedycznej - pierwszy wykład odbędzie się WYJĄTKOWO we czwartek 5 marca o godz. 9:30 w sali S90 w IBIB PAN.
Dla Studentów Projektu Och!DOK przewidziane są następujące zajęcia:
WYKŁADY obowiązkowe:
Tematyka |
wymiar godzin |
termin | miejsce | początek zajęć | |||||
Podstawy Inżynierii Biomedycznej cz. 2 |
|
30 | |
poniedziałek |
|
sala S90 |
|
5 marca 2020 | |
Propedeutyka medycyny cz.1 |
30 |
wtorek |
Sala D204 IMDiK PAN |
3 marca 2020 | |||||
Biomateriały | 30 |
wtorek |
Sala D204
IMDiK PAN |
10 marca 2020 |
Szkoła Letnia - Podsumowanie
W dniach 12 - 14 czerwca 2019 r. doktoranci uczestniczyli w Pierwszej Szkole Letniej pt. "Jakość w badaniach naukowych i pracach rozwojowych – standardy, normy i certyfikaty jakości”. Organizatorem Szkoły był Instytut Medycyny Doświadczalnej i Klinicznej im. M. Mossakowskiego PAN. Wydarzenie zostało sfinansowane ze środków projektu Och!Dok (POWR.03.02.00-00-1028/17-00), odbyło się w siedzibie IMDiK PAN, w Warszawie, przy ul. Pawińskiego 5. Miało ono formę konferencji naukowej, podczas której uczestnicy wysłuchali serii 1,5 godzinnych wykładów dotyczących różnych aspektów związanych z zapewnieniem jakości w badaniach B+R takich jak: GCP, GLP, GMP, certyfikaty jakości ISO w badaniach klinicznych, normy w badaniach biomateriałów, warunki dopuszczenia do obrotu wyrobów medycznych. Ponadto zdobyli wiedzę zakresu interpretacji typów badań klinicznych i różnic między wymogami jakościowymi w badaniach podstawowych i badań z bardziej zaawansowanych w poziomów gotowości technologicznej TRL. Wykładowcami byli przedstawiciele sektora B+R m.in. MTZ Clinical Research Sp. z o.o., Parexel Sp. z o.o., Agencji Oceny Technologii Medycznej i Taryfikacji, Regionalnego Centrum Krwiodawstwa w Radomiu a także naukowcy z instytutów partnerskich projektu.
Doktoranci uczestniczyli także w dyskusji z zaproszonymi gośćmi. Wyniki ich dotychczasowych prac badawczych realizowanych w ramach projektu Och!Dok zostały także zaprezentowane w formie plakatów w trakcie 3 sesji plakatowych.
Plan prezentacji podczas Sesji plakatowej/poster sesion
Sesja Egzaminacyjna
ZMIANA FORMY ZALICZANIA EGZAMINU Podstaw Bioinformatyki
Pragnę poinformować, iż prof. Bogdan Kaźmierczak po rozmowie z reprezentantami doktorantów zmienił formę zaliczenia wykładu na korespondencyjny, podobnie jak ma to miejsce w przypadku pozostałych bloków.
Językiem obowiązującym na egzaminach jest język polski.
tytuł wykładu | forma egzaminu | termin przesłania zagadnień |
termin przesłania odpowiedzi |
||||
Podstawy Inżynierii Biomedycznej cz. 1 | egzamin w formie odpowiedzi korespondencyjnej na zagadnienia wysłane przez wykładowców pocztą elektroniczną |
7 czerwca 2019 | do 15 lipca 2019 | ||||
Metodyka Badań Naukowych | egzamin w formie odpowiedzi korespondencyjnej na zagadnienia wysłane przez wykładowców pocztą elektroniczną |
4 czerwca 2019 | do 15 lipca 2019 | ||||
Podstawy Bioinformatyki | egzamin w formie odpowiedzi korespondencyjnej na zagadnienia wysłane przez wykładowców pocztą elektroniczną |
do 15 lipca 2019 |
Warunki
Do egzaminu nie będą dopuszczone osoby których frekwencja na wykładach wynosiła ≤ 60%
Studenci, którzy dołączyli do projektu na wyższym niż pierwszy rok studiów, mają możliwość uwzględnienia dotychczasowego, zaliczonego programu nauczania po zgłoszeniu tego faktu wykładowcy.
Możliwość zaliczenia wykładu i przepisania zdobytych wcześniej punktów ECTS ma kierownik SD w rodzimej jednostce
Nie dopuszcza się przenoszenia punktów ECTS w przypadku, gdy tematyka prowadzonych wykładów zbieżna jest z wykładami odbytymi podczas nauki na studiach drugiego stopnia.
Szkoła Letnia
W terminie 12-14 czerwca 2019 roku zaplanowana została pierwsza Szkoła Letnia pt. "Jakość w badaniach naukowych i pracach rozwojowych – standardy normy i certyfikaty jakości”
Szkoła letnia będzie miała formę konferencji naukowej, podczas której uczestnicy wysłuchają serii wykładów oraz będą prezentować wyniki swoich prac podczas sesji plakatowych.
Organizatorem jest Instytut Medycyny Doświadczalnej i Klinicznej im. M. Mossakowskiego PAN
Zgodnie z regulaminem, Sesja Plakatowa jest obowiązkowa dla wszystkich uczestników projektu POWER Och!DOK.
Rada Programowa projektu ustaliła, że:
- Studenci, którzy przystąpili do programu w marcu i w związku z tym nie wykonali jeszcze badań, których wyniki można zaprezentować, prezentują na plakacie wnioski z przeglądu literaturowego, będące podstawą do sformułowania hipotezy badawczej
- Plakaty powinny być przygotowane w języku angielskim, natomiast dyskusja prowadzona będzie w języku polskim
- Plakaty powinny zawierać informację o Projekcie POWER Och!DOK np w formie stopki (szablony oraz logotypy do pobrania w zakładce "dokumenty")
- Obowiązujący, maksymalny, format plakatu to wymiar A1 w pionie, w przypadku konieczności przygotowania innego wymiaru należy, do 4. czerwca, zgłosić tę informację kierownikowi SD rodzimej jednostki w celu poinformowania organizatorów
Agenda Szkoły Letniej - Jakość w badaniach naukowych i pracach rozwojowych – standardy normy i certyfikaty jakości
Udział w szkole letniej traktowany jest jak sprawozdanie semestralne, ale nie zwalnia od przedłożenia sprawozdania w formie pisemnej
Nieobecności podczas szkoły letniej będą uwzględniane indywidualnie przez Radę Programową na wniosek skierowany przez studenta do Kierownika SD w jednostce macierzystej
Zgodnie z regulaminem Uczestnika projektu POWER Och!DOK § 7pkt.5
„Uczestniczka/k Projektu Och!DOK zobowiązana/y jest do złożenia co semestr Kierownikowi SD jednostki macierzystej sprawozdania (wg szablonu) z postępu prac wraz z wykazem publikacji, wystąpień konferencyjnych, udziału w kursach itd. Sprawozdanie powinno być zatwierdzane przez opiekuna/promotora. Nieprzekraczalne terminy złożenia sprawozdań to 20 marca i 20 września (lub ostatni dzień roboczy poprzedzający te terminy). Kopie sprawozdań Kierownicy SD przekazują Kierownikowi Projektu Och!Dok w pierwszym roboczym dniu po ww. terminach.”
Szablon dostępny w zakładce "dokumenty"
Rada Programowa Projektu POWER Och!DOK ustanowiła Harmonogram zajęć na semestr letni w roku 2019 Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich
Zajęcia rozpoczynają się od poniedziałku 25 lutego 2019 roku
Wykłady prowadzone będą w: PONIEDZIAŁKI w godz.: 15:00-16:45
oraz
WTORKI w godz. 8:30 - 12:45
szczegółowy Plan Zajęć poniżej
Plan Zajęć opublikowany dnia 14 lutego 2019
Plan wykładów Podstawy bioinformatyki
Szczegółowy przebieg rekrutacji dostępny jest na stronie programu:
Dziękujemy za zgłoszenie problemów, załączamy poprawioną listę artykułów.
Lista artykułów do przygotowania prezentacji na rozmowę rekrutacyjną
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 godz. 12-13.30